Ebattákról

Ebattákról, vagyis Imréről aki 1998-ban, Miklósról, aki 2000-ben és Gábor barátról, aki 2008 júniusában született. Az egyik csodabogár, a másik nagyfülű és a harmadik egész egyszerűen egy hős.

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Hozzászólások

  • Szorsa: Szia! Szóval olvastál, nem is tudtam. Bezárt, de meghívóval tudod olvasni továbbra is, csak kell e... (2011.02.19. 16:31) Le a pelenkával
  • ildiko78: Szia a harmadik gyerkőcnél én is meguntam a papírpelust, moshatóra váltottunk ha érdekel szívese... (2011.02.18. 08:24) Le a pelenkával
  • misspony: Hogy én mennyire örülök Nektek!!!!!!!!!! Mikor dolgoztam, naponta jöttem megnézni, vannak-e hírek... (2011.02.14. 10:43) Le a pelenkával
  • tsetten: Szia Rencsi, köszönöm! Szia Orsi, olvastalak, amíg be nem zártál, most is zárva vagy? (2011.02.12. 20:17) Szüléstörténet, Geréb Ágnesnek dedikálva
  • szorsa: Kedves asszonytársam! Nagyon meghatódva olvastam az írásodat! 6 otthonszületett fiú gyermekünk va... (2011.01.26. 12:53) Szüléstörténet, Geréb Ágnesnek dedikálva
  • Utolsó 20
br

Legjobb barátaink az állatok

2009.06.28. 20:01 tsetten

Nyűg

Címkék: anyu gábor

Vannak dolgok, amiket nem hiszek el. Az egyik ilyen, hogy vannak "nyűgös", "rossz" gyerekek. VAnnak olyan gyerekek, akik kevesebbet, vannak olyanok, akiket többet alszanak, esznek, és így tovább -nak, -nek. De azért alapvetően minden gyerek (ember) megtartható a jókedvében, ha nem beteg, és mindenhez hozzájut, amire testileg, lelkileg tényeg szüksége van. Ennek szellemében az ebatták nem voltak sírós gyerekek, átaludták az éjszakát, és ezt azzal magyaráztam, hogy sikerült mindig megfejteni, hogy mire van szükségük. Van azonban egy pont, amit mindig elbaltáztam eddig. Valahol az a pillanat, amikor a gyerek felismeri annak lehetőségét, hogy elveszthetjük egymást, vagy hogy mégsem élünk olyan szimbiózisban, amiben addig hitte. Ez kb mindegyikőjüknél az egyéves kor körül következett be, amikor már elég ügyesen mozogtak ahhoz, hogy önálló utakra indultak, eléggé jól követték az én mozgásomat is. Ekkor kéne elkezdeni megtanítani őket, hogy mit kezdjenek magukkal, hogy az egyedüllét nem feltétlenül rémes lehetőség. Ez eddig nem ment zökkenőmentesen, és Gábor is elég riadalommal nyugtázza a szimbiózis átalakulását. Nem tanítottam meg pl aludni a gyerekemet, vagy elaludni. Együtt aludtunk eddig, és ezután sem esne nehezemre, de azért az több mint sok, hogy egész éjjel szopik. Nem is szopik, hanem bennem lakik, kapaszkodik, átköltözik éjszakánként az én bőrömbe, amennyire teheti. Lehet, hogy nem kellett volna mindig, és csakis kizárólag együtt aludnunk. Lehet, hogy meg kellett volna barátkoztatni a gondolattal, hogy van saját fészke, és az az övé és senki másé, még az enyém se. Annyira rám szokott, hogy az ujjszopást is velem helyettesíti be. Nem sír egyébként, nem morrog, egyszerűen rám csatlakozik és nem köt kompromisszumot. Nem akarom most erőszakkal elválasztani, és nem akarok "mától minden másként lesz" módszereket bevezetni. De valahol látom, hogy az ami kényelmetlen, az az én viselkedésemben vot kódolva. Hogy akkor is magam mellé vettem, ha mélyen aludt az ágyában, és csak azért bújtam vele össze, mert engem megnyugtatott. Vagy amikor úton útfélen szoptattam, mert ez volt a legkézenfekvőbb módszer arra, hogy lekössem.  Valahol el kell kezdenie tanulnia magát, mert ez, ahogy én ránőttem, hát ez nem kóser. És hogy mennyire zizzent vagyok, azt jól jellemzi, hogy délelőttökön át dolgozom úgy, hogy a gyerek lóg rajtam, szó szerint, átszellemülten röfög, és én verem a billentyűzetet, telefonálok, és a telefon másik végén lévő személy nem is sejti, hogy egy főállású kocával cserél nagyon magas röptű eszmét.

Magam körül amúgy nagyon sok felnőtt embert látok, akik soha nem lettek képesek megtanulni egyedül, pontosabban fogalmazva önállóan létezni. És le merem fogadni, hogy valahol naygon az elején már meg volt ennek a jelenségnek az oka.

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://ebattak.blog.hu/api/trackback/id/tr141214111

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cucka 2009.06.29. 16:54:22

Mostanában nekem is sokszor vannak ilyen gondolataim. Hogy azzal a felkiáltással, hogy nálunk mindig minden igény szerint történik, az tulképpen vajon nem az én kényelmemet szolgálta/szolgálja. Mert azáltal, hogy mi is első perctől egyszobában, nagyon sokszor egy ágyban aludtunk, sokkal inkább -talán- az én igényem volt, az én kényelmemet szolgálta. Hiszen jó anyatejes gyerek lévén, enyémfiam is imádattal csüggött rajtam órákon át, éjszakákon át. Volt idő, mikor önkiszolgáló üzemmódra kapcsolva aludtunk, szinte föl se ébredtem, hányszor szopott, ha szüksége volt rá, ott volt szájmagasságban...
Aztán valahogy számomra kezdett teherré válni ez az egész... és azt gondolom, egy jól működő anya-gyerek kapcsolatban nincs szükség erőszakos elválasztásra, retorziókra, megszorításokra. Én most is azt gondolom, Hunor úgy hagyta abba a szopizást, hogy megérezte rajtam, nekem már annyira nem jó ez az egész. Sosem mondtam azt, hogy nem kap, nem adok... érezte, hogy már nem olyanok ezek az összebújások, mint régen...
Most azon tipródom, hogyan pateroljam ki a kölköt a hálószobánkból. Erre nagyon jó megoldásnak gondolom, az elköltözést, ez alsó hangon is pár hónap, addig érettebb lesz, talán könnyebben megérti, hogy különszoba, de bármikor bejöhet hozzánk, hiszen most is így alszunk, egy szobában ugyan, de úri kedve szerint dönthet, mikor hol kíván aludni: a mi ágyunkba vagy a sajátjába.
Az meg, hogy a körülöttünk élők között vannak olyan felnőttek, akik sosem tanultak meg önállóan létezni, nekem éppen a saját nézeteimet bizonyítja, azaz: az a gyerek, aki biztos és szerető háttérben nevelkedik, aki a maga temperamentumában fedezheti fel a külvilágot, válhat le az anyjáról, hamarabb és könnyebben önállósodik, és sokkal magabiztosabban tájékozódik a világban, hiszen tudja, egy szerető meleg kályha mindig áll mögötte. :) Ezek a felnőttek talán éppen ezt nem kapták meg annak idején.
Persze, ha Te érzed úgy, hogy "ránőttél" Gábordeákra, akkor a magad ráterebélyesedéséből kell nyírbálnod... melegbarnaszemű úgyis jelezni fogja mi az, ami már szerinte nem fér bele. ;)

Mária69 · http://haromcsillag.blogspot.com/ 2009.06.30. 22:14:42

Nekem hirtelen 3 dolog jutott az eszembe.

1. Első gyermekem akkor kezdte átaludni az éjszakáit 11 hónapos korában, amikor én kiköltöztem a szobájából (akkor vettünk a miénkbe francia ágyat). Az ajtókat résnyire nyitva hagytam mindig, és amint tudtam, átcammoggtam hozzá éjszaka, amikor sírdogált. Volt, hogy mire átértem, már vissza is aludt. Nagyon hamar eljutottunk arra a pontra, hogy átaludta az éjszakákat teljesen egyedül.

2. Második gyermekemet egy nagyon jó könyv tanácsait követve 2 hónapos korában megtanítottam egyedül elaludni egy hétvége alatt (a többiek elutaztak anyósékhoz) és nagyjából pont ebben az időszakban ajándékozott meg az éjszaka átalvásával is.

3. Van valaki, akinek a felnőtt gyermeke még mindig anyukával szeret aludni. Hiába van a szobájában külön ágy, ő inkább kimegy a nappaliba. Innentől kezdve nekem aztán bárki mondhatja, hogy ha felnő a gyermeke, akkor már úgy sem akar vele aludni (ez a jobbik eset). De hogy nem, tudok rá példát, a két szememmel látom.

micka · http://micka.freeblog.hu 2009.07.04. 09:42:24

mikor írsz már?:-) és a kicsi Hősről lesz fotó? amint éppen beleesik a 14. századba?:-D

Ingrid 2009.07.05. 22:20:50

én is itt toporgok egy ideje....
süti beállítások módosítása