Ebattákról

Ebattákról, vagyis Imréről aki 1998-ban, Miklósról, aki 2000-ben és Gábor barátról, aki 2008 júniusában született. Az egyik csodabogár, a másik nagyfülű és a harmadik egész egyszerűen egy hős.

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Hozzászólások

  • Szorsa: Szia! Szóval olvastál, nem is tudtam. Bezárt, de meghívóval tudod olvasni továbbra is, csak kell e... (2011.02.19. 16:31) Le a pelenkával
  • ildiko78: Szia a harmadik gyerkőcnél én is meguntam a papírpelust, moshatóra váltottunk ha érdekel szívese... (2011.02.18. 08:24) Le a pelenkával
  • misspony: Hogy én mennyire örülök Nektek!!!!!!!!!! Mikor dolgoztam, naponta jöttem megnézni, vannak-e hírek... (2011.02.14. 10:43) Le a pelenkával
  • tsetten: Szia Rencsi, köszönöm! Szia Orsi, olvastalak, amíg be nem zártál, most is zárva vagy? (2011.02.12. 20:17) Szüléstörténet, Geréb Ágnesnek dedikálva
  • szorsa: Kedves asszonytársam! Nagyon meghatódva olvastam az írásodat! 6 otthonszületett fiú gyermekünk va... (2011.01.26. 12:53) Szüléstörténet, Geréb Ágnesnek dedikálva
  • Utolsó 20
br

Legjobb barátaink az állatok

2008.12.22. 15:12 tsetten

Gyöngykoszorú fesztivál

Címkék: tánc imrológia

Az előbbi bejegyzés mintegy folytatásaként kell leírnom, hogy szintén Imréék osztálya szombaton részt vett az Ildikó néni (román gyerekek nem kántálnak) által szervezett néptánc-együttesükkel a Gyöngykoszorú-fesztiválon. Ez egy táncháztalálkozó, amelyen Székelyföld, főleg a Maros- és Nyárádmente gyermek táncegyüttesei lépnek fel.

Nem, nem úgy kell elképzelni, mint annak idején a kisdobos és úttörő találkozókat, vagy mondjuk a Megéneklünk Románia (aki érintett, tudja miről beszélek) valamely programját. Ez elsősorban buli, közös tánc, meg éneklés, szóval jó. Kádár Anna mondjuk elkésett, és volt egy kis feszültség, hogy a sok fiú mellé lesz-e elég leány, de végül a nemek harca békésen feloldódott.

Igazi nagy színpaddal, élő zenével táncoltak az ebatták, persze nem nagyon találták meg a helyüket a nagy térben, de nem jöttek zavarba, a fiúk pörgették a lányokat, a lányok a szoknyájukat, minden ment mint a karika csapás. A végén tapsrendbe álltak, ügyesen meghajoltak, büszkék voltak magukra, na.

Az akcióra a Maros népiegyüttes előadótermében került sor, több száz gyerek volt jelen, különböző ruhákban jelentek meg, Segesvártól Nyárádszeredáig mindenki itt volt, aki élt és mozgott, jó érzés volt elmerülni a színes nyüzsiben.

Amíg én meg Kecskés anyuka Kádár Annát vártuk az épület előtt elvonult mellettünk két mackónadrágos öregúr, furcsálták a székelyruhás gyerektömeget. Az egyik dörmögve megjegyezte románul, hogy "fratii nostri", a mi testvéreink, és hát értettem én az iróniába rejtett feszültséget. És - vissza gondolva Ildikó néni előző napi sziporkájára - arra gondoltam kicsit melankólikusan mikor lesz már ennek vége, és tűnnek el végleg ezek a tüskék, sértődések, átherregések a kerítésen. És tűnnek el a kerítések is.  Ennek érdekében Imrének kérek egy gyönyörű román nyelvű mesekönyvet az Angyaltól, hátha kiderül, hogy is kántálnak a román gyerekek, akik nem mumusok.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://ebattak.blog.hu/api/trackback/id/tr9836726

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

piroskaesfarkas · http://piroskaesfarkas.blog.hu/ 2008.12.22. 18:15:46

Jaj de jó!!! Ez a Drága Ingrid!!!! Szuper az új ruhátok!!!!
Ölellek, Piroska

vicger · http://vicger.blog.hu/ 2008.12.23. 09:02:31

Fantasztikus lehetett ez a fesztivál!!!! Nagyon szeretem az ilyen néptáncos összejöveteleket! :)

A másik vonalához a bejegyzésnek csak annyit, hogy jó érzés tudni, hogy van olyan szülő, jelen esetben Te, - hogy klasszikussal éljek -aki nem ássa az árkot, hanem temeti. Remélem a tágabb környezetben is sikerrel :)
Sajnos, vagy nem sajnos nem tudom, de nem igazán értem, hogy mi a csudáért alakult ez így?? akár itt, akár szlovákiában...
süti beállítások módosítása