Ebattákról

Ebattákról, vagyis Imréről aki 1998-ban, Miklósról, aki 2000-ben és Gábor barátról, aki 2008 júniusában született. Az egyik csodabogár, a másik nagyfülű és a harmadik egész egyszerűen egy hős.

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Hozzászólások

  • Szorsa: Szia! Szóval olvastál, nem is tudtam. Bezárt, de meghívóval tudod olvasni továbbra is, csak kell e... (2011.02.19. 16:31) Le a pelenkával
  • ildiko78: Szia a harmadik gyerkőcnél én is meguntam a papírpelust, moshatóra váltottunk ha érdekel szívese... (2011.02.18. 08:24) Le a pelenkával
  • misspony: Hogy én mennyire örülök Nektek!!!!!!!!!! Mikor dolgoztam, naponta jöttem megnézni, vannak-e hírek... (2011.02.14. 10:43) Le a pelenkával
  • tsetten: Szia Rencsi, köszönöm! Szia Orsi, olvastalak, amíg be nem zártál, most is zárva vagy? (2011.02.12. 20:17) Szüléstörténet, Geréb Ágnesnek dedikálva
  • szorsa: Kedves asszonytársam! Nagyon meghatódva olvastam az írásodat! 6 otthonszületett fiú gyermekünk va... (2011.01.26. 12:53) Szüléstörténet, Geréb Ágnesnek dedikálva
  • Utolsó 20
br

Legjobb barátaink az állatok

2009.03.12. 22:03 tsetten

A jó anya és a szép gyerek

Két dolog nagyon zavar: amikor azt taglalják az emberek, hogy ki a jó anya, és amikor a gyerekek szépségét értékelik.

Nekem pl. először akkor mondták, hogy "jó anya" vagyok, amikor Gábor bent volt az intenzíven, és én emésztettem magam miatta. Amikor Imrét rém fiatalon megszültem, akkor nem mondta senki. Amikor  albérletről albérletre vándoroltunk vele, majdhogynem hontalanul, akkor se mondta senki. Amikor két vizsga között tök egyedül mostam kézzel a dolgait, akkor se. És amikor gyorsan megszültem Mikit, mert szerettem volna egy igazi jóbarátot, tesót mellette tudni, akkor se mondta senki. Mikort pályakezdőként úttalan utakon cipeltem a két kiskrapeket magammal, hogy az első állásomban megfeleljek, legyen fedél a fejünk felett, és biztonságunk, akkor se tűnt fel senkinek, hogy "jó anya" lennék. Sorolhatnám az éveket, amikor morcos, fáradt voltam, amikor kívülről semmi sem tűnt harmonikusnak, és persze nem is járt ezért dícséret. Pedig akkor, időnként én magamban úgy éreztem, hogy na igen, most azért a helyemen voltam. De álmomban se gondoltam arra, hogy ezért bármiféle minősítés, dicséret járna.

Aztán amikor jött Gábor, és az első napokban jött az őrületes szorongás, akkor hallottam először ezt a szókapcsolatot.  És úgy éreztem, hogy valami teljesen tőlem független dolog miatt mondják nekem. Valamiért, ami nem tőlem függ, amit nem én akartam, amiben én is csak tehetetlenül vergődtem. És akkor gondoltam arra, hogy a kívülállók igazából nem látnak bele a szülő-gyerek kapcsolatokba. Azt hiszem nincsenek jó anyák és rossz anyák. Csak szerencsések, akik meg tudják élni az anyaságukat. És szerencsétlenek, akik valamiért nem. És ez utóbbiak az igazán sajnálatra méltók. (Sokszor eszembe jut József Attila és az anyja, akit depressziósan, betegen ismert meg és vesztett el. Akivel alig volt önfeledt, boldog közös napjuk. Aki állami gondozásba adta. Majd alig látogatta. A Mama. Ne lett volna jó anya? Dehogynem.)

A szép gyerek az még borzalmasabb. Vannak pl. ezek az internetes szavazós gyerekszépségversenyek. Ahol kattintani lehet a még kékebb szemre, a még gödrösebb állacskára. Sose bírtam azt mondani, hogy szép a gyerekem. Mert ezzel valahogy összemérhetővé, kicserélhetővé, le vagy felfokozhatóvá teszem. Úgy vagyok ezzel, hogy nagyfülü, lúdtalpas, fogszabályzós de ő az aki. Egy van belőle az univerzumban:)

9 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://ebattak.blog.hu/api/trackback/id/tr87998982

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cucka 2009.03.12. 23:25:43

Érdekes, amiről írsz, erről az jutott eszembe, hogy nekem talán még soha senki se mondta, hogy jó anya lennék... persze, a blogkommentekben mindig benne van, de nem így gondoltam, hanem úgy igazán, kimondott szavakkal, a szemembe nézve... de ettől függetlenül odabent-mélyen azt érzem, hogy jól működő páros vagyunk mi kettecskén, de ez nem a jóanyaságomon vagy a rosszanyaságomon múlik. :)
Viszont a gyerekszépségesdiben kicsit más a véleményem: tudom, hogy elfogult vagyok és a sajátomat látom a legszebbnek, de én Őt tényleg tökéletesnek látom. Mint ahogy az összes többi angyalarcú, pufók és formás kisbabát. :)

tsetten 2009.03.13. 07:39:02

Hát valahogy úgy vagyok a jóanyasággal, mintha azért kapnék buksisimit, mert levegőt veszek. Próbálnám meg elsumákolni:)

Ami a babaszépséget illeti: na ez az. Hogy nem mindegyik gyerek pufók, angyalarcú, és még csak nem is formás. Vannak dongalábúak, és nyúlfogúak, és nagyfülűek, és kórosan soványok, és vannak túlsúlyos gyerekek. De azt hiszem ők is pont úgy hordozzák a végtelenül szerethetőséget, mint azok, akik megfelelnek a standardoknak. Amúgy mostanában egyre többen mondják Gáborra, hogy szép. Én meg minden reggel megnézem azokat az inkubátoros fényképeit, amelyeken csontsovány, bevérzett szemű, ödémás kisbaba. Akkor senki sem mondta, hogy szép. Sőt, a jólneveltje igyekezett valahogy elrejteni a rettenetét, amikor meglátta. A kevésbé fegyelmezettek pedig hangot adtak annak, hogy mit éreztek. Megdöbbenésüket értettem, és elfogadtam. De nekem akkor is ő volt a kikezdhetetlen csoda, mint ahogy most is, a kis buthista, kikerekedett fejével, a mogyoró szemeivel és a loboncával. De valahogy nem tudok mit kezdeni ezzel a "szépséggel". A lényege valahol máshol van, valahol ott, ahonnan indult.

cucka 2009.03.13. 09:15:19

Azt hiszem, értem, miről írsz, annak ellenére, hogy sosem tapasztaltam meg azokat a félelmekkel teli, borzalmas inkubátoros napokat. Talán mégsem jó rá a "szépséges" szó, minden anyának az ő gyermeke, a legtökéletesebb alkotás, mégha nem is pufók arcú angyalszépségű, de az övé. Ott és abban a pillanatban mindennél értékesebb, a Te szavaiddal élve, a Kikezdhetetlen Csoda.
Amit az előzőkben elfelejtettem: tetszik ahogy megéled az anyaságod. ;)

manner 2009.03.13. 12:00:48

Így a "távolból" mélységesen egyetértek a poszttal :) még annyi, hog ezektől az internetes szavazós versenyektől agybajt kapok, főleg attól, hogy páran kiírják a blogjukra, hogy szavazzatok mindennap az én gyerekemre... háát, én biztos nem fogom ilyesmire benevezni, ha egyszer lesz...

Ingrid 2009.03.13. 14:09:24

Nem tudok mit hozzáfűzni, egyetértek Veled. Én nem szeretek jóanyázni, de szépgyerekezni annál inkább :)
Emlékszem Gábor fotóira abból az időből, amikor megszületett. Valóban nem olyan volt, mint amilyennek leírtad, de az akkor egy "természetes" állapot volt. Egy koraszülött soha nem olyan, mint egy kisimult, pár hónapos, érett csecsemő.
És most eszembe jutott Gabi barátnőm Gergő nevű kisfia, akire az első pillanatban, első felindultságból rámondtam, hogy jujdecsúnya! És az is volt, tényleg. Jót nevettünk, mert akkora a szeretet köztünk, hogy ez nem okozott gondot. Azóta gergő sármos, szépséges égszinkék szemű kiskrapekká nőtte ki magát és most a szépségét dicsérjük. így van ez rendjén :)
A versenyeket én sem tartom jó dolognak, pedig egyszer beleestem hasonló hibába :) Igaz, a blogomon nem rekámoztam, így nem is nyertünk :)

Ja, és Gábor nekem továbbra is csodálatosan szép gyerek! nem tehetek róla, na :)

marigold. 2009.03.15. 11:15:18

Szia, Tünditől "jöttem"... hát.. minden szavaddal egyetértek ezügyben! :)ű
Még soha-soha nem versenyeztettem az egyik gyerkőcömet sem és nem is fogom. A hideg kiráz az ilyen dolgoktól. :-/

Sudve 2009.03.19. 09:02:34

Hm, mennyire nem vagyunk egyformák... :-) Ugyan soha nem fogom benevezni őket szépségversenyre, és Marcit sem engedtem el a reklámügynökségre válogatásra, de nekem mégis fontos, hogy ezek ketten - szerintem - nagyon is szépek. :-) És az a fura, hogy Sárit még 55 dekás korában is gyönyörűnek láttam, pedig nem kell mondanom, milyen is volt valójában... :-( És most is látom a hosszúkás kis fejét meg a magas homlokát, de akkor is gyönyörű. :-)

És bármit mondasz, a te Gáborod igazi szívtipró. :-) És éssel nem kezdünk mondatot, de most már mindegy. :-D

Timil 2009.03.19. 10:08:45

Szerintem a szépségnek semmi köze a szerethetőséghez, se gyerekben, se felnőttben. :)

tsetten 2009.03.20. 08:41:47

Marigold, isten hozott.
Südve, hát igazad is van:)
Timil, na jó, de akkor meg mit értünk szépség alatt?
süti beállítások módosítása