Ebattákról

Ebattákról, vagyis Imréről aki 1998-ban, Miklósról, aki 2000-ben és Gábor barátról, aki 2008 júniusában született. Az egyik csodabogár, a másik nagyfülű és a harmadik egész egyszerűen egy hős.

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Hozzászólások

  • Szorsa: Szia! Szóval olvastál, nem is tudtam. Bezárt, de meghívóval tudod olvasni továbbra is, csak kell e... (2011.02.19. 16:31) Le a pelenkával
  • ildiko78: Szia a harmadik gyerkőcnél én is meguntam a papírpelust, moshatóra váltottunk ha érdekel szívese... (2011.02.18. 08:24) Le a pelenkával
  • misspony: Hogy én mennyire örülök Nektek!!!!!!!!!! Mikor dolgoztam, naponta jöttem megnézni, vannak-e hírek... (2011.02.14. 10:43) Le a pelenkával
  • tsetten: Szia Rencsi, köszönöm! Szia Orsi, olvastalak, amíg be nem zártál, most is zárva vagy? (2011.02.12. 20:17) Szüléstörténet, Geréb Ágnesnek dedikálva
  • szorsa: Kedves asszonytársam! Nagyon meghatódva olvastam az írásodat! 6 otthonszületett fiú gyermekünk va... (2011.01.26. 12:53) Szüléstörténet, Geréb Ágnesnek dedikálva
  • Utolsó 20
br

Legjobb barátaink az állatok

2009.03.12. 15:03 tsetten

Azértis

Nekem gyerekkoromban a legszebb emlékeim közé tartozott a március 15. Még abból az időből, amikor fővesztés terhe mellett titokban kellett elővenni a kokárdát. Meg akkorból, amikor elénekeltük játékból, gyerekként a nagyszüleim háza előtt,  7 évesen (1983-ban) , a Kossuth-nótát, csak úgy zengett a kisváros, meg is állt azonnal egy nagy fekete autó a kapu előtt. Akkoriban ez ugye, így ment.

Na mármost szeretném, ha a gyerekeimnek is ilyen fontos lenne ez az ünnep. Ha márciusra gondolnának, akkor ez az ünnep jutna eszükbe. Lennének pozitív asszociációik az olyan szavakra, mint szabadság. A testvériségről és az egyenlőségről nem is beszélve. Belekamaszodnának kicsit a forradalomba. A kokárdát dísznek és nem hadüzenetnek tekintenék.

Az első kokárdás élményeim óta a március, a március 15 is bekoszolódott, a kokárdák jól elrongyolódtak. Nem is mondok erről többet semmit, nem is kell magyarázni.

Viszont elhatároztam, hogy megtisztítom Imrééknek ezt az ünnepet. Igenis megpróbálom nekik elmondani az egész forradalom-mesét tisztán, frissen, márciusan.

Kicsit gondolkodtam, hogy hogy is ünnepeljünk. Menjünk be mi is a városba az obligált politikai ünnepre? Isten őrizz. Keresünk inkább valami jó márciusi helyszínt, tetten érjük a hely szellemét. Itt lakunk Segesvár szomszédságában, elmehetnénk a helyszínre, ahol eltűnt Petőfi. Nade halálra emlékezéssel mégse lehet újjászületést ünnepelni.

Aztán elérhető távolságra van tőlünk Piski, ahol ugye az erdélyi csapatok győzedelmeskedtek Bem zászlói alatt. De sajnos Piski nem túl barátságos hely két forradalmi hevületre készülő ebattának (plussz a forradalmiságtól fényévekre lévő meditatív yangsi öccsüknek). Csak az tudja, mi is történt azon a magára maradt mezőn, aki igazán beavatott.

Úgyhogy úgy döntöttem március 15-ét Szatmáron, Nyuszimamánál ünnepeljük. És az ünnep reggelén elmegyünk Erdődre, oda ahol Petőfi és Szendrei Júlia szerelme tobzódott. Erdődön van igazi várrom, és Erdőd az én kamasz március 15-im helyszíne is. Erdődről már látszanak a mármarosi hegyek, de látszik a szatmári sík is. És látszanak még Petőfi és Szendrei Júlia nyomai.

Úgyhogy a hétvégén időutazunk. És igenis lesz egy szeretni való március 15-énk. Ez ám a teljesítmény!

 

1 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://ebattak.blog.hu/api/trackback/id/tr93998039

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Kötöttségek nélkül 2009.03.12. 19:00:13

Az "Adjátok vissza a jelképeinket" projektElmesélem, hogy hogyan lett új kulcstartóm. Rühelltem, amikor 2002-ben a Fidesz kampányjelvénnyé fokozta le a kokárdát. Ízléstelen ötlet volt. Ha már önpecsételésre akarták buzdítani a szavazóbázist, lehetett vol…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tsetten 2009.03.12. 20:54:48

Szimpi! Something like this.
süti beállítások módosítása