Ebattákról

Ebattákról, vagyis Imréről aki 1998-ban, Miklósról, aki 2000-ben és Gábor barátról, aki 2008 júniusában született. Az egyik csodabogár, a másik nagyfülű és a harmadik egész egyszerűen egy hős.

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Hozzászólások

  • Szorsa: Szia! Szóval olvastál, nem is tudtam. Bezárt, de meghívóval tudod olvasni továbbra is, csak kell e... (2011.02.19. 16:31) Le a pelenkával
  • ildiko78: Szia a harmadik gyerkőcnél én is meguntam a papírpelust, moshatóra váltottunk ha érdekel szívese... (2011.02.18. 08:24) Le a pelenkával
  • misspony: Hogy én mennyire örülök Nektek!!!!!!!!!! Mikor dolgoztam, naponta jöttem megnézni, vannak-e hírek... (2011.02.14. 10:43) Le a pelenkával
  • tsetten: Szia Rencsi, köszönöm! Szia Orsi, olvastalak, amíg be nem zártál, most is zárva vagy? (2011.02.12. 20:17) Szüléstörténet, Geréb Ágnesnek dedikálva
  • szorsa: Kedves asszonytársam! Nagyon meghatódva olvastam az írásodat! 6 otthonszületett fiú gyermekünk va... (2011.01.26. 12:53) Szüléstörténet, Geréb Ágnesnek dedikálva
  • Utolsó 20
br

Legjobb barátaink az állatok

2009.04.30. 21:53 tsetten

Magyarosi, Tóásó, Bolívia

Címkék: test anyu

A napokban végigolvastam Magyarosi blogját, jártam a nyomukban a neten. Próbáltam elvonatkoztatni, távolságtartással rekonstruálni mi van a bolíviai gyilkosságok mögött.

De csak arra tudtam gondolni, hogy nekem is három fiam van. Nem tudom, hogy húsz év múlva mi lesz velük. Merre viszi őket a személyiségük, a vágyaik, az indulataik.

Amikor kitört a cirkusz, hogy Magyarosi holtteste egyáltalán kiadható-e eszembe jutottak a szülés utáni első benyomások. Nem volt akkor bennem semmi elmondható, lefordítható érzés. Annyira elnyomott mindent az új test tapasztalata. Nem is tudtam más szót találni erre, azt figyeltem, hogyan működnek. Hogyan süllyed a mellkas légzés közben, milyen a tapintása a bőrüknek, milyen a körömágy, milyen a textúrája a hajnak. Hogyan vannak. Akkor annyira világosan tudtam azt, amit mára már sok szentimentális törmelékkel elfedtem. Hogy tulajdonképpen ez a megfogható mégis érinthetetetlen test ez van, ez van igazán. Ha van a vannak egyáltalán értelme.

Most, ezt a tragikusan abszurd történetet kutatva is csak arra tudok gondolni, hogy mi történik a testtel? Az emberi történetek mögött, azoktól teljesen függetlenül, hogyan tipródik el, málik szét az anyag. Az a valamikor valakinek olyan drága anyag. Megvisel ez a történet.

8 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://ebattak.blog.hu/api/trackback/id/tr151096456

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

l_ildike 2009.05.01. 14:16:15

Hm, csak most vettem észre, hogy egymással párhuzamosan, de mennyire egyforma problémák foglalkoztatnak bennünket. Mindjárt 2 hete mással nem is foglalkozom, csak naponta nézem az MTI-n a legújabb híreket, s nyomozok a neten más oldalakon, hogy mi lehet a háttérben. Nem ismertem az áldozatokat, csak most utólag raktam össze olvasmányaim alapján róluk a képet magamban. Nekem ez a Rózsa Flores is nagyon szimpatikus - kár, hogy már nincs köztünk, mint ahogy mindannyiukért kár. Sajnos, az egész dolog mögött pénz bűzlik...

tsetten 2009.05.01. 14:22:33

Én igyekeztem sem szimpátiát, sem antipátiát nem engedni eluralkodni magamon. Viszont az sokszor átfut az agyamon, hogy mennyire ismétlődnek a történetek a férfiakról, akik ki tudja miért és hogyan ölik egymást és a nőkről, akik küzdenek a holtak eltemetéséért. És amikor a fiúk háborút játszanak kint az udvaron, akkor nagyon rosszul érzem magam. Milyen hamar és jól megtanulják ezt a játékot, és hogy élvezik.

l_ildike 2009.05.01. 15:39:32

Játék közben tanulják meg legyőzni a rosszat, s reméljük, sikerül nekik mindig is.

kesztió · http://szabadter.wordpress.com/ 2009.05.06. 11:48:46

Tóásó még él. És mi, liberálisok ülünk a képünkön, ahelyett, hogy felszólalnánk az emberi jogok ilyen groszolán megsértése milyán. Függetlenül attól, mennyire bűnös.

tsetten 2009.05.06. 11:55:42

Most nem az a kérdés, hogy elvi szinten, a forma kedvéért mit kéne csinálni. Hanem gyakorlatilag mi lenne a leghatékonyabb. Meg aztán, nagyon nagyon sok minden nem tudható ebből a történetből. Ettől függetlenül, Tóásó kiadatását el kéne érni.

szabot 2009.05.06. 12:08:38

asszem ahhoz, hogy magyarország kérhesse a kiadatását, a magyar ügyészségnek/bíróságnak valamilyen eljárást kell indítania ellene.

Ex-lókupecz 2009.05.07. 14:50:15

Akkor - ha már ilyen jól ittragadtam - ide is kommentelek: ugyanezt írja Magyari Tivadar - nyilván más hangsúlyokkal: itt: magyaritivadarszoveg.blogspot.com/2009/04/elidozes-magyarosi-arpad-egyeves-kepe.html

tsetten 2009.05.07. 21:44:58

Kösz, nem is ismertem Tivadar blogját. Soxor gondoljuk ugyanazt:)
süti beállítások módosítása