Ebattákról

Ebattákról, vagyis Imréről aki 1998-ban, Miklósról, aki 2000-ben és Gábor barátról, aki 2008 júniusában született. Az egyik csodabogár, a másik nagyfülű és a harmadik egész egyszerűen egy hős.

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Hozzászólások

  • Szorsa: Szia! Szóval olvastál, nem is tudtam. Bezárt, de meghívóval tudod olvasni továbbra is, csak kell e... (2011.02.19. 16:31) Le a pelenkával
  • ildiko78: Szia a harmadik gyerkőcnél én is meguntam a papírpelust, moshatóra váltottunk ha érdekel szívese... (2011.02.18. 08:24) Le a pelenkával
  • misspony: Hogy én mennyire örülök Nektek!!!!!!!!!! Mikor dolgoztam, naponta jöttem megnézni, vannak-e hírek... (2011.02.14. 10:43) Le a pelenkával
  • tsetten: Szia Rencsi, köszönöm! Szia Orsi, olvastalak, amíg be nem zártál, most is zárva vagy? (2011.02.12. 20:17) Szüléstörténet, Geréb Ágnesnek dedikálva
  • szorsa: Kedves asszonytársam! Nagyon meghatódva olvastam az írásodat! 6 otthonszületett fiú gyermekünk va... (2011.01.26. 12:53) Szüléstörténet, Geréb Ágnesnek dedikálva
  • Utolsó 20
br

Legjobb barátaink az állatok

2009.01.09. 09:20 tsetten

Kedvenckönyv

Virágos Hölgyéktől jön a labda, gyorsan eleget is teszek neki. Két kategóriát írok le, és a sorrend kategórián belül mindegy:

1. felnőtt könyvek

Kukorelly Endre Tündérvölgy

Agota Kristof: A nagy füzet (ez egy trilógia, de tulképp az első a kedvencem)

Nádas Péter:Párhuzamos történetek (erre sokan azt fogják mondani, hogy perverz vagyok, a regényfolyam tartalma és mérete miatt is, de ez van, szeretem a hatalmas nagy regényeket, amit hetekig lehet olvasni)

Nádas Péter: Saját halál

Dosztojevszkij Karamazov testvérek (ez a kedvencem, néhány fejezetét középiskolás koromban tudtam kívülről, de jöhet minden regény ami orosz és vastag, és az se baj, ha a szerző Dosztojevszkij)

Boris Vian: Tajtékos Napok és Köpök a sírotokra (egyik se kedvenc, de az a kategória, amit nem bítok letenni)

Györe Balázs: Halottak Apja

Dragomán György: Fehér király (ezt azoknak ajánlom, akik velem egyívásúak, és ugyanonnan jönnek ahonnan én)

2. gyerek könyvek: (itt sem fontos a sorrend)

Tom Sawyer (ez is a kívülről tudni kategória)

Lázár Ervin összes(ha depressziós de intelligens, és érzőszívű gyerekeket akarunk)

Péterfy Gergely: Misikönyv

Fekete István: Tüskevár

Dobom tovább Mercinek, Andreának, Luciának, Ildinek , Vicgernek és Pudingocskának mer nagyon kiváncsi vagyok rájuk.

 

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://ebattak.blog.hu/api/trackback/id/tr32866895

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

l_ildike 2009.01.10. 00:20:35

Jó ez a játék, Hamvas Béla A száz könyv (www.hamvasbela.hu/olvasmanyok/aszazkonyv.html) c. rövid írását juttatja eszembe, amely az ókortól Hamvas koráig a különféle történelmi és földrajzi térségekben megíródott 100 olyan könyvet veszi jegyzékbe, amit érdemes megmenteni a végső pusztítástól. Említhetném itt ezt az első kedvenc olvasmányomként, s ezen belül több olyan mű található, ami számomra is kedvenc.

A második írás: Lame Deer - R. Erdoes: Sánta Őz, a sziú indián sámán c. könyv, amit kölcsönadtam, és sajnos a kölcsönző nem találja, hogy visszaadhassa, így aztán remélem, antikváriumból majd újra megszerezhetem, hogy ismét elolvassam, sőt majd a lányomnak is javasolhassam elolvasásra.

Faluditól a Pokolbeli víg napjaim és a Feljegyzések az esőerdőben olyan művek, amit szívesen forgatok bármikor.

Költőkből Rilkét és Hölderlint szeretem ismételten elővenni.

Joyce Ulysses-e életem végéig újra- és újra olvasandó regény.

Gabriel García Márquez Száz év magányát kétszer olvastam, ezért ennek is itt a helye a felsorolásban.

Szakkönyveket most nem sorolok, mert szerintem nem itt a helyük. Viszont itt a helye annak a néhány gyerekkönyvnek, amit a ma már 20 hónapos kislányomnak olvasok nap mint nap:

1. Petőfi Sándor: Arany Lacinak (kiváló rajzos illusztrációval)
2. Grimm: A brémai muzsikusok (ennek képei is elég jók)
3. Arany János: Családi kör (Katica minden alkalommal újabb és újabb alakot - állati, emberi - ismer fel és mutat rá sikerélménnyel a képre)
4. Móricz Zsigmond: A török és a tehenek (már kivülről tudom)
5. J. Z. Novák: A tücsök meg a hangyák (Tóth Tibor fordítása) - ez is kedvenc leporellónk.

Még sok leporellónk van, amit nap mint nap átolvasunk, de itt leállok. A kedvenc meséskönyveket ezután vezetjük be, most még a rövidebb, versbe szedett képes történetek a népszerűbbek.

Most ennyi. Üdv, Ildi

Ingrid 2009.01.10. 23:14:01

Óóóó... köszönöm! Ez több mint tökéletes lista.
Kukorelly Endréről már hallottam, de nem olvastam tőle, felvettem előjegyzésbe ;)

tsetten 2009.01.14. 13:40:56

hú, Ildike, kemény vagy. Az Ulysses nekem is egy ilyen folyton olvasni való könyvem volt középsuliban, aztán eltűnt a kötet, de most ennek a posztnak köszönhetően újra előveszem.
A gyerekkönyveknél meg rájöttem, hogy a saját gyerekének megfelelő kötetekre cuppan rá az ember, mi pl. kezdtünk orientálódni az indián regények felé:). De a török és a tehenek, húú, az tényleg dejó. sosselátottehhenetegyszeraztánmehhemedlátegycsomótehhenet:)
süti beállítások módosítása