Ebattákról

Ebattákról, vagyis Imréről aki 1998-ban, Miklósról, aki 2000-ben és Gábor barátról, aki 2008 júniusában született. Az egyik csodabogár, a másik nagyfülű és a harmadik egész egyszerűen egy hős.

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Hozzászólások

  • Szorsa: Szia! Szóval olvastál, nem is tudtam. Bezárt, de meghívóval tudod olvasni továbbra is, csak kell e... (2011.02.19. 16:31) Le a pelenkával
  • ildiko78: Szia a harmadik gyerkőcnél én is meguntam a papírpelust, moshatóra váltottunk ha érdekel szívese... (2011.02.18. 08:24) Le a pelenkával
  • misspony: Hogy én mennyire örülök Nektek!!!!!!!!!! Mikor dolgoztam, naponta jöttem megnézni, vannak-e hírek... (2011.02.14. 10:43) Le a pelenkával
  • tsetten: Szia Rencsi, köszönöm! Szia Orsi, olvastalak, amíg be nem zártál, most is zárva vagy? (2011.02.12. 20:17) Szüléstörténet, Geréb Ágnesnek dedikálva
  • szorsa: Kedves asszonytársam! Nagyon meghatódva olvastam az írásodat! 6 otthonszületett fiú gyermekünk va... (2011.01.26. 12:53) Szüléstörténet, Geréb Ágnesnek dedikálva
  • Utolsó 20
br

Legjobb barátaink az állatok

2009.03.31. 13:09 tsetten

Pénz és gyerek

Elég különös viszonyban vagyunk mi Ebatták és célországaink szociális rendszerei.

Imre egy nyugat-európai országban fogant-növekedett, és egy közép-európai országban született. Egyiknek sem voltam állampolgára, diákként speciális egészségügyi biztosításom volt, amelyet zsebből fizettem, és amelybe nem tartozott semmilyen gyereknevelési támogatás-ellátás. Olyannyira nem, hogy amikor Imre megszületett finoman közölték a korházban, hogy a gyereknek addig járt orvosi ellátás, amíg a hasamban volt, utána külön kell fizetni mindent már a szülészeten. Fizettünk, mint a katonatiszt.

Imre születése után hazatértünk Romániába, elsősorban azért, mert elkötelezett transzszilván anyjuk itthon akarta felnevelni a gyerekeit, mert hogy ez volt a heppje. Ahogy hazajöttem, öthónapos terhesen, munkába is álltam, merthogy addig egyetemista voltam (külföldön) és hát semmilyen háttér nem volt a két gyerek mellé. Persze négy hónap munkaviszony után nem jár semmi, úgyhogy gyakorlatilag munkából mentem szülni és a szülészetről mentem vissza dolgozni. Mondjuk hálistennek a munkahelyem és az otthonom  pár percnyire volt egymástól, úgyhogy a gyerek a munkaszünetekben szopott, és két gyerek mellett örültem, hogy lyuk van a fenekemen, és van egy munkahelyem.

Na nem sokáig, mert azért nem adtam fel az illúziót, hogy saját képességeim megfelelő munkát szerezzek, úgyhogy a gyerek fél éves volt, amikor váltottam. És elkezdődött a vesszőfutás, a munka szempontjából kiváló, fizetés és egyéb juttatások szempontjából csapnivaló munkahelyek között. Végülis élveztem amit csinálok, és akkor azt éreztem, hogy ez a lényeg.

Alig vettem észre, hogy nincs állandó alkalmazásom, csak eseti megbízásaim, és a társadalombiztosításom valahol elvész a balkáni ködben.

Eladdig, hogy tíz év elég megfeszített munka után úgy döntöttem, magam veszem kezembe a dolgokat, kényszervállalkozóként alkalmaztam magam, és életemben először biztosított lettem. Ekkor már három hónapos terhes voltam Gáborral és a hatályos jogszabályok szerint nem jár gyereknevelési támogatás. Úgyhogy megint munka mellől mentem szülni, és oda is tértem vissza.

Három gyerekem született úgy, hogy végig tanultam, dolgoztam. Persze, javarészt az én rátermettségemen is múlott a dolog. Illetve annak hiányán. Többen mondták, hogy el lehet "intézni" a hiányzó biztosítási hónapokat, kis csúszópénz ide vagy oda, és legalább két évig kapom a nem tudom mennyit.

Nem intéztem semmit, nem az én stílusom. Időközben kiderült, hogy jár valami alanyi jogon a gyerekeknek, talán 5O lej (3OOO HUF) havonta, de a postás automatikusan visszautalja évek óta az államnak a megkérdezésem nélkül, mert a gyerekek neve és az én nevem nem egyezik (mert az apjuk nevét viselik). Talán ennek is utána kéne járni, a postás szerint egyetlen kérvény, és megkaphatjuk,  azért az évek során elég sok kicsi gyűlt össze ahhoz, hogy kellemes meglepetésként a kezünkbe adják.

De valahogy képtelen vagyok erre. Bemenni egy hivatalba, kérvényezni... Még sose kértem sehol semmit. Természetesnek vettem, hogy mindenhol mindenért én fizetek, akkor is, ha kilenchónapos terhes vagyok, ha újszülött a gyerekem. Valahogy mindig az out of law állapotában leledztem, és az ilyenek hamar megtanulják, hogy senki másra nem lehet hagyatkozni, csak önmagunkra. (Ja, van egy támogatási forma, amit a magyar államtól lehet kapni, évente egyszer, ha magyar iskolába jár a gyereked. Talán húszezer forintot adnak. Na azt se kértem, nekem azért ne fizessenek, mert a gyerekem magyarul tanul. Tanulja azt ingyér is:) )

Önfenntartó vállalkozó vagyok, ez egy elég kiszolgáltatott helyzet. Eseti megbízásokból élek, és ezt így izgalmasnak és nagyon jónak tartom. Néha vannak zúzós helyzetek, de még egyetlen egyszer sem bírtam mondani, hogy adj munkát, mert három gyereket kell eltartanom. És azt sem bírtam mondani, hogy éljen Euárd!:)

 

 

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://ebattak.blog.hu/api/trackback/id/tr371037321

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

meske 2009.03.31. 13:27:46

Tsetten pedig kérvényezned kellene...nem kuncsorogni mész, nektek azok a pénzek járnak!
Elárulod mit dolgozol? Mi a foglalkozásod?

puszi!

tsetten 2009.03.31. 13:44:28

Azt szoktam mondani, hogy balról jobbra írok:). Mindent csinálok, ami szövegekkel kapcsolatos.
Az, hogy mi jár, és mi nem jár nagyon relatív. Sokszor gondoltam arra, hogy senki sem kényszerített arra, hogy nagyon fiatalon, anyagi háttér nélkül szüljek. Arra se, hogy három gyereket vállaljak. Az én felelősségem, hogy eltartsam őket, nem lehetünk kiszolgáltatva, amíg én dolgozni tudok. Járni annak jár a segítség, aki magatehetetlen, beteg stb. Ha én gyúródnék attól venném el a segítséget, aki tényleg rászorul. És amíg a jaóisten erőt ad, addig azért hálás kell lenni, és kihasználni. Ha meg már nem ad, akkor jöhet a segítségkérés.

Ingrid 2009.04.01. 08:15:56

Mindig is ilyen voltál... :) Nagyon szeretem a rátermettségedet!

vicger · http://vicger.blog.hu/ 2009.04.01. 23:10:32

Nagyon szimpi! Kicsit kocka, de szimpi ;)
Egyébként nálunk azabaaaaj, hogy minden jár. De tényleg minden. ja és persze ami nem jár, az ingyenes legyen.Ingyen eü, ingyen oktatás, május elsején sör és virsli :) mert így járja. Na, ez velünk a baj....
süti beállítások módosítása