Ebattákról

Ebattákról, vagyis Imréről aki 1998-ban, Miklósról, aki 2000-ben és Gábor barátról, aki 2008 júniusában született. Az egyik csodabogár, a másik nagyfülű és a harmadik egész egyszerűen egy hős.

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Hozzászólások

  • Szorsa: Szia! Szóval olvastál, nem is tudtam. Bezárt, de meghívóval tudod olvasni továbbra is, csak kell e... (2011.02.19. 16:31) Le a pelenkával
  • ildiko78: Szia a harmadik gyerkőcnél én is meguntam a papírpelust, moshatóra váltottunk ha érdekel szívese... (2011.02.18. 08:24) Le a pelenkával
  • misspony: Hogy én mennyire örülök Nektek!!!!!!!!!! Mikor dolgoztam, naponta jöttem megnézni, vannak-e hírek... (2011.02.14. 10:43) Le a pelenkával
  • tsetten: Szia Rencsi, köszönöm! Szia Orsi, olvastalak, amíg be nem zártál, most is zárva vagy? (2011.02.12. 20:17) Szüléstörténet, Geréb Ágnesnek dedikálva
  • szorsa: Kedves asszonytársam! Nagyon meghatódva olvastam az írásodat! 6 otthonszületett fiú gyermekünk va... (2011.01.26. 12:53) Szüléstörténet, Geréb Ágnesnek dedikálva
  • Utolsó 20
br

Legjobb barátaink az állatok

2009.03.21. 22:48 tsetten

Nem én akarom

Címkék: anyu

Elgondolkodtam Balettka intelmein, hogy mire jó a gyermek. Meg, hogy ki is ő? Ki kinek a játszótársa? VAgy unaloműző partnere? Biológiai pajzsa? Lobogtatója? Legeltettje?

És eszembe jutott a szülés, mint fizikai élmény. Nekem ez azért volt katarktikus, mert először történt meg velem, hogy függetlenedett a testem az akaratomtól. Valaminek a kerete voltam. Médiuma. Mondjuk a gyerek az üzenet, akkor én vagyok a levélpapír, a monitor, anyag a lenyomathoz. A szülés alatt egyszer csak megéreztem magamban egy akaratot, ami érvényesítette magát, mondjuk úgy hogy élt. Életre jött. Nem tudtam volna visszatartani, nem megszülni. És nem csak azért volt ez nagyszerű, mert megéreztem valaki másnak az akaratát, egészen belülről, hirtelen mássá lettem, hanem azért is, mert alá tudtam rendelni a magam akaratát ennek a valaki másnak. Teljességgel át tudtam adni magam. Nem, nem is fájások jöttek, hanem valami idegen, távoli ritmus, ami egyre közelebbivé, egyre pontosabbá vált. Mintha hirtelen a szférák zenéje kezdene el zenélni az emberben. A máskor oly szétszóródó, soha egy irányba fordulni nem tudó figyelmem mind ennek a különös ritmusnak rendelődött alá. Én szerettem ezt a fájdalmat. Figyelni, hogy közeledik, hogyan terjed ki rám.

Amikor a gyerek(ek) elindultak a szülőcsatornában, az ő mozgásukat éreztem, nem a saját testemet. Nem csak az történt, hogy kiléptem önmagamból, hanem az is, hogy beléptem valaki másba.

Nem tudom, mit érezhet az, aki hosszú órákon át vajúdik, aki nem tágul, aki császármetszésen esik át. Biztosan egészen másként éli át.

De azt hiszem, az a pillanat mindenkiben közös, amikor először néz a gyereke arcára. És rájön, hogy akivel találkozott, az egy külön önálló akarat. Egy első perctől kész személyiség, ha hinnék a sorsban, akkor azt mondanám, egy teljes sors. Előre megírt történet, amin már csak finomítani, árnyalni lehet, ha lehet egyáltalán, és ha kell egyáltalán.

Több mint tíz év telt el az első gyerekem születése óta. Figyelem, hogy bomlik ki az a személyiség, amelynek önállóságát, egyediségét akkor megismertem. Annyi minden történt ez alatt a tíz év alatt, és annyira nem történt semmi. Ahogy felsírt akkor este, ahogy megérkezett, úgy él most is. Egyszerre teljesen ismerős, azonos velem, és egyszerre idegen, rajtam kívüli. Valami, valaki, aki megtörtént velem. Valahonnan jön, és valamerre tart. Én pedig sem kezdete, sem vége nem vagyok a dolgoknak, illeszkedem én is valami nagy rendbe, ritmusba. Valahol szól valami zene.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://ebattak.blog.hu/api/trackback/id/tr21017167

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása