Ebattákról

Ebattákról, vagyis Imréről aki 1998-ban, Miklósról, aki 2000-ben és Gábor barátról, aki 2008 júniusában született. Az egyik csodabogár, a másik nagyfülű és a harmadik egész egyszerűen egy hős.

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Hozzászólások

  • Szorsa: Szia! Szóval olvastál, nem is tudtam. Bezárt, de meghívóval tudod olvasni továbbra is, csak kell e... (2011.02.19. 16:31) Le a pelenkával
  • ildiko78: Szia a harmadik gyerkőcnél én is meguntam a papírpelust, moshatóra váltottunk ha érdekel szívese... (2011.02.18. 08:24) Le a pelenkával
  • misspony: Hogy én mennyire örülök Nektek!!!!!!!!!! Mikor dolgoztam, naponta jöttem megnézni, vannak-e hírek... (2011.02.14. 10:43) Le a pelenkával
  • tsetten: Szia Rencsi, köszönöm! Szia Orsi, olvastalak, amíg be nem zártál, most is zárva vagy? (2011.02.12. 20:17) Szüléstörténet, Geréb Ágnesnek dedikálva
  • szorsa: Kedves asszonytársam! Nagyon meghatódva olvastam az írásodat! 6 otthonszületett fiú gyermekünk va... (2011.01.26. 12:53) Szüléstörténet, Geréb Ágnesnek dedikálva
  • Utolsó 20
br

Legjobb barátaink az állatok

2009.01.07. 09:28 tsetten

Hát nem tank

És akkor most a mi Karácsonyi történetünknek a befejezése:

A mi Angyaljárásunk előtt járt az Angyal Apáéknál, még délután. Amint oda megérkezett az ajándék, Miki felhívott, hogy oda csak X számú ajándékot kapott, nem azt, amit kért, úgyhogy nagyon reméli, hogy hozzánk érkezik az igazi csomag. Hallottam a telefonba, hogy szegény apa belepirul, nagyon hülyén jött ki. Mondtam, hogy szerintem az is az igazi ajándékokhoz tartozik, ami Apához érkezett, és becsülje meg, mert ő úgy tud igazán ajándékozni, ha megtanul örülni. Hát jó blabla, nem hiszem, hogy erre zuhanna rá egy nyolcéves, na de hát megpróbáltam.

Az Angyal hozzánk nagy közös és kis külön magánkupacokat is hozott. A magánkupacokban olyan perverz ajándéok voltak, mint "számtanpéldák kisiskolásoknak" Nyuszimama Angyalának retromackóruha gyűjteménye (mindhárom ebatta kapott egy olyan mackószettet, amiben úgy néznek ki, mint az 1986-os Homoródi Pionírtábor lakói, eszméletlenek benne). Voltak még könyvek (Imrének a Geográfia folyóirat "Dinoszaurusz lelőhelyek Magyarországon" kiadványa, Mikinek a szüli napra kapott Kököjszi és Bobojsza után a Gilikoti), és hasonló ínyencségek. Na és nagy közös kupacban volt pl. egy hatalmas doboz csillagokháborújás lego, meg egy nagy doboz mágneses-golyós-építkezős Geomag.

Mikire jellemző módon a következő képpen nyíltak a csomagok: "nahát, megint könyv". A csillagokháborújás doboznál "hát nem tank". Ő ugyanis egy lego tankot kért az Angyaltol, de az a nyüves, pacifista Angyal erre nem volt hajlandó.

Aztán persze ajándékbontás után elkezdődött az eszement játszás, építkezés, alig bírtuk lefektetni őket. A hiányzó tank kérdése azonban sokáig felmerült. Miki kidolgozta az elméletet, hogy biztos nem volt annyira jó, hogy pont azt hozza az Angyal, amit kért.

Hát ettől aztán teljesen lemeredtem. Egyrészt, hogy lelkifurdalást kelt magában, másrészt, meg hogy milyen fura elvárásai vannak. Háborús, harcolós játékokból kimarad. A kisautók-tankok-fegyverek kifejezetten nem érdeklik. Inkább legozik, pepecsel, építkezik. Miért kért pont tankot???? És miért fájlalja a hiányát ennyire makacsul?

Aztán rájöttem, hogy a saját kívánságlistáját az osztálytársai kívánságlistájához alakította. Mivel a sulis srácok egész évben tankolnak, hát most ő is valami olyasmit kért, amit a többi gyerek, igazodott az elvárásokhoz.

Aztán beszélgetéseink során kiderítettük, hogy az Angyal egész évben figyeli a gyerekeket. Nem év végén találja ki, hogy mit hozzon, hanem abból, amit a gyerekek egész évben csinálnak. Az évvégi ajándékozás tulajdonképpen az egész évről szól. És mivel Miki szereti a legot és a mágneses pepecselést, hát persze, hogy ebbe fektetett a jó öreg fürtös.

Mikit láthatólag meghatotta a tudat, hogy egész évben megfigyelés alatt áll, mostanában ez foglalkoztatja. Engem viszont piszkál a kérdés, hogy nem kellett volna mégis inkább egy tank? Lehet, hogy csak az első este szórakozott volna vele, esetleg elviszi a suliba felvágni egyszer-kétszer, de maradéktalanul örül neki. A többi cuccal itthon hónapokig jól el lesz, de Karácsony este csalódást okoztak.

Aztán meg arra gondoltam, hogy hülyén van felállítva ez az egész ajándékozósdi. Gyerekkoromban bennem is olyan várakozássá nőtt, hogy azt lehetetlen volt kielégíteni, ajándékosztás után törvényszerűen csalódott voltam. Nem jó ez így.

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://ebattak.blog.hu/api/trackback/id/tr80862950

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vicger · http://vicger.blog.hu/ 2009.01.07. 15:24:24

Nehéz kérdések ezek...
Nálunk is vannak teljesen extrém kívánságok, amikre már a közlés során igyekszem reflektálni, s előrevetíteni, hogy valszeg rózsaszín szárnyas zenélős pegazus nem lesz az ajándékok között, mert nem neki való, vagy szimplán nem engedem, mert baromság :D
Egyébként igyekszem a listából kiválaszt/tat/ani párat, ami -hát mondjuk akkor ki- nekem is tetszik. Szóval ezt így levezetve kilyukadunk arra, hogy kvázi magamnak rendelem az ajándékokat... ez most elgondolkodtató :)Ennek fényében viszont azt mondom, hogy ejnye bejnye a tank miatt :DDDDDDDDD tovább vezetve a gondolatot, valszeg az unokád majd kap tankot :DDDD

Komolyra fordítva a szót, egy star wars-os lego klasszisokkal jobb mint egy tank. Estleg vevő lennék rá. Átvevő ;)

tsetten 2009.01.07. 15:42:20

Az a baj, hogy én nem is vettem észre, hogy ő komolyan gondolja a tankot. Mondta, sőt írta, hogy Angyal, hozzál tankot. Én meg arra gondoltam, hogy ahám, tankot. Háppersze. De tényleg, annyira nem tankos a csávó. Mikor Thomasos mozdonyokat akart, akkor katyóra vettem neki, már kívülről ismertem, hogy fasínes, vagy fémsínes, hogy hogy hívják a mozdonyokat, meg minden. De ez a tank, ez annyira hülyén hangzott. Egyszer fogok szerezni egy tankot, és kipróbálom mit és mennyit játszik vele.

Ingrid 2009.01.08. 08:15:30

Nagyon jó kérdéseket boncolgatsz :) tegnap épp ez merült fel bennem, amikor a gyerek kb. 10 percig játszott egy játék mosógéppel, amit most vettem előelőször (születésnapi ajűándék barátoktól), hogy a kis betegem játszon valami extra újjal, ami eltereli a figyelmét a problémájáról.
Ekkor történt, hogy 10 perc után jött, és hozta nekem a kedvenc könyveit!
A tank, ugyanúgy mint a mosógép, járó baba, mind-mind múlandó, az igazi érték másban rejlik :)
Bár én is sajnálom a csalódottságot, mégis megkérdőjelezem a tank hasznosságát és hosszú pályafutását.
süti beállítások módosítása