Ebattákról

Ebattákról, vagyis Imréről aki 1998-ban, Miklósról, aki 2000-ben és Gábor barátról, aki 2008 júniusában született. Az egyik csodabogár, a másik nagyfülű és a harmadik egész egyszerűen egy hős.

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Hozzászólások

  • Szorsa: Szia! Szóval olvastál, nem is tudtam. Bezárt, de meghívóval tudod olvasni továbbra is, csak kell e... (2011.02.19. 16:31) Le a pelenkával
  • ildiko78: Szia a harmadik gyerkőcnél én is meguntam a papírpelust, moshatóra váltottunk ha érdekel szívese... (2011.02.18. 08:24) Le a pelenkával
  • misspony: Hogy én mennyire örülök Nektek!!!!!!!!!! Mikor dolgoztam, naponta jöttem megnézni, vannak-e hírek... (2011.02.14. 10:43) Le a pelenkával
  • tsetten: Szia Rencsi, köszönöm! Szia Orsi, olvastalak, amíg be nem zártál, most is zárva vagy? (2011.02.12. 20:17) Szüléstörténet, Geréb Ágnesnek dedikálva
  • szorsa: Kedves asszonytársam! Nagyon meghatódva olvastam az írásodat! 6 otthonszületett fiú gyermekünk va... (2011.01.26. 12:53) Szüléstörténet, Geréb Ágnesnek dedikálva
  • Utolsó 20
br

Legjobb barátaink az állatok

2009.02.21. 07:10 tsetten

aki nem néz szembe

Címkék: erőszak

Az angoltanárnak tulajdonképpen az a baja, hogy nem tud az emberek szemébe nézni.

Ezt nevezhetnénk kommunikációs dificnek, de jellemhibának is. A szülőértekezlet utáni napokban a gyerek egy négyrét hajtott papírlappal érkezett haza, sűrűn teleírt két oldallal. Az angoltanár "levelet" küldött a szülőknek, hogy elmondja, amit a szülőértekezleten nem mert elmondani.

Az állt benne, hogy

- én milyen igazságtalan voltam vele

- fél oldalt szánt Imre viselkedésének elemzésére

- majd közölte, hogy neki nincs ideje külön beszélni a szülőkkel, üzeneteket írni

- a heti három angolóra kevés, és különbenis első és másodikban nem volt angolóra, be kell hozni (az első két évben azért nem kértünk angolt, mert ott volt a román, egyszerre két idegennyelvet mégis hogyan tömjön az ember egy hat-hét éves gyerek fejébe?! na persze, ez s döntés az angoltanár számára jelentős bevételkieséssel járt)

és aztán jött egy kenetteljes befejezés, hogy ha a szülőknek bármi kérdésük van, akkor forduljanak bizalommal hozzá, mármint hozzá, akinek eddig deklaráltan nem volt ideje a gyerekekkel és a szülőkkel való foglalkozásra.

Bár a levélnek én voltam a főszereplője, meg a fiam mindeddig nem válaszoltam rá, mert:

- pedagógialag végzetesnek tartom, hogy a gyerekek problémáit taglaló levelet csak úgy a gyerekek kezébe nyomta, mint egy szórólapot, boriték nélkül, az aláírás helyett sem a saját neve szerepelt, még csak alá se írta kézzel, csak annyit írt oda "Az angoltanár".

- emberileg neveletlennek és kicsinyesnek tartom ezt a kollektív, személytelenül személyeskedő levelezést, a formáját, a stílusát, a pongyolaságát stb. Nem látom értelmét a dialógusnak.

Azért sem fogom különösebben folytatni ezt a levelezést, mert úgy fog tűnni személyes bajom van ezzel a pasival. Holott nem vele, hanem az általa képviselt szemlélettel van bajom. Amikor a gyereket a pedagógus egy munkadarabnak látja a futószalagon, és azon gondolkodik, hogyan úszhatná meg a műszakot minél kevesebb befektetéssel és minél nagyobb haszonnal. Márpedig a gyerek az a "munkadarab" akibe a legtöbb befektetést tömi bele az ember minimális garanciával arra, hogy megtérül-e egyáltalán.

Mostanában egyre több rémes hír jön vissza az iskolából: a portástól az igazgatóig mindenki arról beszél, hogy a gyerekek borzalmasan viselkednek, agresszívek. Szidják a szülőket, akik nem foglalkoznak eleget a gyerekekkel.(Edwin kiszaladt szünetre, pechére a folyósón beleszaladt az Igazgató Nőőőbe. Azonnal csattant az Igazgató Nőői pofon.)  Nyilván sok szülő is gyötrődik, a kenyérkeresés napi kínja és a gyereknevelés napi kudarcai között. Mindenki másra mutogat. Megszületnek az elméletek, hogy "ezek a mai gyerekek" mások, mint mi voltunk. Hogy van a levegőbe valami. Valami baljós metafizika, génmutáció. Stb. Pedig csak arról van szó, hogy se a szülők, se a pedagógusok nem tudnak túllépni a saját árnyékukon. Belenézni a gyerek szemébe, hogy érezze: figyelnek rá, hogy ő az igazán fontos. Mindenki a saját túlélésével van elfoglalva. A pingvinek, ha vihar van, ha baj van, a kör belsejébe terelik a kicsinyeiket, kívül állnak a felnőttek, a legerősebbek. Az emberek a legsérülékenyebbeket terelik kívülre, és csodálkoznak, hogy a gyerekek nem élik túl ép lélekkel. Kannibálokká, vérfarkasokká válnak - legalábbis lélekben. A héten az Igazgató Nő pofoszkodott valóságosan, és az Angol Tanár szimbolikusan. Még nem tudják, hogy minden agressziót pontosan könyvel a gyermek, és mindig eljön az elszámolás pillanata.

Jó lenne kiszállni ebből a körből.
 

 

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://ebattak.blog.hu/api/trackback/id/tr44955990

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mária69 · http://haromcsillag.blogspot.com/ 2009.02.21. 12:45:44

Nagy igazságokat fogalmaztál meg. Igen, mi magunk tehetünk arról, hogy a gyermekeink milyen irányban indulnak tovább. A gyermek nem rossznak születik, hiszen ő tiszta lappal indul. Mindenféle hatás éri, de nem mindegy, hogy milyen arányban.
Sajnos, sokan nem törődünk eleget a gyermekeinkkel és ez nem marad büntetlenül.
Lányom osztályában is van egy fiú, aki nagyon agresszív, veszélyes. Már ovis korában hátulról nekilendült az ovis társának, a fának lökte teljesen váratlanul. Ő kórházba került, az arcán most is ott a nyoma.
A szülő nem hajlandó továbblépni vele, szakembertől segítséget kérni. De ez nem maradhat így tovább. A szülők inkább elvinnék a gyerekeiket a 6 osztályos gimibe, mint hogy továbbra is elszenvedjék ezt az egy gyereket. Viszont akkor az iskola kerülne bajba, mert ez az első évfolyam a német nemzetiségi osztályból és a program nem dőlhet ezért össze, nem akarják a jó diákokat elveszíteni.
Nálunk is volt szülői...
Remélem, hogy valahogy megoldódik ez a helyzet.
Nyelvtanulás: szegény sógornőméknek is gondot jelent. A fiúk magyar oviba jártak, az iskolában nagyon nehezen megy nekik a szerb nyelv. Ők is rengeteg nyelvet tanulnak.
Azt nem értik, hogy ha már szerbet tanulniuk kell, akkor miért a régit tanítják nekik, miért nem azt, amire szükségük van a mai életben ( meg ha továbbtanulnak, akkor is kell a nyelv ismeret nekik ).
A legkisebbet már szerb oviba adták, neki ott nincs is gondja, beszéli a nyelvet.

Döbbenet a tanár. Levelezni?! Ráadásul zárt boríték nélkül?
Nem vagyok pedagógus, de ebből is látom, hogy erre a pályára születni kell.
süti beállítások módosítása