Ebattákról

Ebattákról, vagyis Imréről aki 1998-ban, Miklósról, aki 2000-ben és Gábor barátról, aki 2008 júniusában született. Az egyik csodabogár, a másik nagyfülű és a harmadik egész egyszerűen egy hős.

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Hozzászólások

  • Szorsa: Szia! Szóval olvastál, nem is tudtam. Bezárt, de meghívóval tudod olvasni továbbra is, csak kell e... (2011.02.19. 16:31) Le a pelenkával
  • ildiko78: Szia a harmadik gyerkőcnél én is meguntam a papírpelust, moshatóra váltottunk ha érdekel szívese... (2011.02.18. 08:24) Le a pelenkával
  • misspony: Hogy én mennyire örülök Nektek!!!!!!!!!! Mikor dolgoztam, naponta jöttem megnézni, vannak-e hírek... (2011.02.14. 10:43) Le a pelenkával
  • tsetten: Szia Rencsi, köszönöm! Szia Orsi, olvastalak, amíg be nem zártál, most is zárva vagy? (2011.02.12. 20:17) Szüléstörténet, Geréb Ágnesnek dedikálva
  • szorsa: Kedves asszonytársam! Nagyon meghatódva olvastam az írásodat! 6 otthonszületett fiú gyermekünk va... (2011.01.26. 12:53) Szüléstörténet, Geréb Ágnesnek dedikálva
  • Utolsó 20
br

Legjobb barátaink az állatok

2009.03.21. 10:19 tsetten

A kismamiságról

Címkék: anyu

Úgy érzem, hogy a tegnapi blue-bejegyzés túl leegyszerűsítőre, félreérthetőre és ezért bántóra sikeredett, ezért különös tekintettel Ingridre és Mickára kifejteném.

Szóval:

azt gondolom, hogy a gyerekvállalás annyira kódolva van, annyira kényszerpályára van állítva, hogy a gyerekvállaló nő folyamatos választásokra van kényszerítve. Kódolva van, hogy:

- mikor vállaljunk gyereken ("fiatalon" értsd  vagy "öregen"), mindkét álláspontnak meg vannak az elméletei, a képviselői. Ha így, ha úg,  döntesz,lesz olyan aki bírál

- milyen körülmények között (ha pályakezdőként szülsz felelőtlen vagy, ha befutottként akkor önző)

- hány gyereket (ha egyet vállalsz, akkor megint önző vagy, ha többet, akkor felelőtlen)

- hogyan (ha olcsó babakocsit veszel, akkor fogadhoz vered a garast, ha drágát, akkor vered a pénzt, ha kis babakelengyét készítesz csóró vagy, ha nagyot akkor rongyrázó)

- hogyan szülj, szoptass, hozzátáplálj stb (nem is folytatom a különvéleményeket, mindenki ismeri pro és kontra).

stb. stb.

Szóval vannak ilyen  "patternek", amelyekbe belekényszerít a környezeted, és külön harc megőrizni az egyéniségedet. Egy idő után elkezdesz azon gondolkodni, hogy másoktól várod, hogy megmondják, mit hogyan csinálj, és a legfontosabb dolgot az életedben alárendeled a közhelyeknek. Szóval nem akartam megbántani senkit az "anti-kismama" elmélettel, csak ez nálam ezt a szindrómát és szerepkört jelöli, amit ilyen-olyan kényszerrel kap az ember. Persze, én is szeretek játszóterezni, meg ejtőzni a pujákkal, de a cél az lenne, hogy ez az életforma ne legyen kizárólagos. Fogadja el a környezetem, ha én e mellett még mondjuk beülök a gyerekkel egy előadásra, vagy elmegyek egy kiállításra, vagy ha másról is tudok és akarok beszélni, mint valamely standard kismami téma.

Persze ez elsősorban rajtam áll. És igen, nem kell zavarba jönni, vagy meghátrálni. 

Nálunk sokkal egészségesebb vidékeken nem csak a bevásárló központokban van gyerekszoba, ahol a gyerek el van, míg én költöm a pénzt. Hanem a kávézókba, közösségi terekben. Valahogy nincs hermetikusan elválasztva a gyereknevelők és gyerekek valamint a nem gyerekesek világa. Nem cenzúrázzák ki a gyereket és nem zárják karanténba. Valami ilyesmire gondoltam.

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://ebattak.blog.hu/api/trackback/id/tr461015772

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

micka · http://micka.freeblog.hu 2009.03.21. 11:16:34

értem mit mondasz. néha elképedve figyelem a finom célozgatásoktól a virtuális hajtépésig fajuló vitákat, amikor Valaki Megmondja A Tutit. de kezdek nem csodálkozni azon, ha valaki csak a saját véleményét tartja kizárólagosnak, legjobbnak, és le se szarja vagy bele sem gondol, hogy ha mindannyian mások vagyunk, akkor lehet mindannyiunknak más véleménye.
igen, tényleg gyerek-központúbbá kellene tenni gyakorlatban is az életet.

Ingrid 2009.03.22. 21:58:48

Sokat gondolkodtam az előző bejegyzésed után és megmosolyogtam Gábor és az óvszer között - a kollégák által- húzott párhuzamot, hiszen nagyon jól emlékszem még arra az időszakra, amikor terveztétek, vártátok...

Ezek pedig, amiket most felsoroltál és leírtál, szintén csak akkor vannak túlbonyolítva, ha rásegítünk ;)
Én nem bántódtam meg, azért is, mert az utóbbi időben igencsak elment a kedvem a játszóterezésektől :)

tsetten 2009.03.23. 09:28:41

Ja, játszóterek külön territórium, csak túlélőknek!!
süti beállítások módosítása