Ebattákról

Ebattákról, vagyis Imréről aki 1998-ban, Miklósról, aki 2000-ben és Gábor barátról, aki 2008 júniusában született. Az egyik csodabogár, a másik nagyfülű és a harmadik egész egyszerűen egy hős.

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Hozzászólások

  • Szorsa: Szia! Szóval olvastál, nem is tudtam. Bezárt, de meghívóval tudod olvasni továbbra is, csak kell e... (2011.02.19. 16:31) Le a pelenkával
  • ildiko78: Szia a harmadik gyerkőcnél én is meguntam a papírpelust, moshatóra váltottunk ha érdekel szívese... (2011.02.18. 08:24) Le a pelenkával
  • misspony: Hogy én mennyire örülök Nektek!!!!!!!!!! Mikor dolgoztam, naponta jöttem megnézni, vannak-e hírek... (2011.02.14. 10:43) Le a pelenkával
  • tsetten: Szia Rencsi, köszönöm! Szia Orsi, olvastalak, amíg be nem zártál, most is zárva vagy? (2011.02.12. 20:17) Szüléstörténet, Geréb Ágnesnek dedikálva
  • szorsa: Kedves asszonytársam! Nagyon meghatódva olvastam az írásodat! 6 otthonszületett fiú gyermekünk va... (2011.01.26. 12:53) Szüléstörténet, Geréb Ágnesnek dedikálva
  • Utolsó 20
br

Legjobb barátaink az állatok

2010.05.05. 08:42 tsetten

Túlélő lista

Ehje Aser bejegyzése alapján úgy döntöttem, körkérdést intézek a kedves mindenre felkészült mamáknak (akik ismerik az élményt, milyen, ha nincs): mit kell bespájzolni a nehéz napokra, miből áll az igen hasznos túlélőkészlet?

(liszt, cukor, olaj, konzerv, krumpli stb)

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://ebattak.blog.hu/api/trackback/id/tr401975739

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csenak 2010.05.05. 11:50:38

Hi-hi-hi!
Ez attól függ, mit szeretnél túlélni.Az én vésztartalékom egy szekrény mélyén elhelyezett műanyag doboz, amiben az imitt-amott fellelhető aprópénzt gyüjtögetem. Ne tudd meg hogy örül nekem a boltos néni amikor beállitok hozzá fél kiló 1o meg 5o banissal!

Lőrincz Ildikó 2010.05.05. 16:44:45

Nekünk van tartalékban lencse, konzervek, puliszkaliszt, liszt, tejpor, lekvárok és pattogtatni való kukorica (ennek mindig örül az aprónép). És gyakran felejtek pénzeket kabátzsebekben, s amikor kifogy a pénztárcákból, jólesik megtalálni imitt-amott a félrecsúszott 1 lejeseket.

ehje aser 2010.05.06. 11:33:52

Ugyan, nem vagyok mindenre fölkészült mama,s mégcsak ezidáig a nincs se kerülgetett olyan nagyon :-), de Nagyanyáim és Édesanyám háztartásbéli szokásait, illetve a feleségem részéről is ugyanúgy ("előre köll látni fijjam, nem tudod mit hoz a holnap") én/mi folytatjuk (ez is hagyományőrzés), és remélem az utódok is, úgymint:
1. a kamarában (spáááájz) van egy nagy polc, s azon mindig 10 kg cukor, 10 kg liszt, 3 kg puliszkaliszt, 2 kg só, 3 l napraforgó-, illetve 2 l olivaolaj, mindenféle fűszerek,halkonzervek és sohanemlehettudni alapon 12 másfél literes palackos víz,
Amint veszem/vesszük észre, hogy kezd fogyni: pótoljuk, ez általában hónap elején történik.
2. Minden évben vágunk egy disznót, 160-180 kg-ost, ebből a két bödön zsír erőst hasznos, kolbász, szalonna, s ami a lényeg hogy minden alkalomkor készítünk szalámit (20-25 szál - 50 cm hosszú egy), ami kiszáradásától nagyjából szeptemberig elég.
3. Nagyjából önellátásra rendezkedtünk be, a kenyeret is mimagunk süssük, a veteményesből sok minden kikerül, gyümölcsfák is vannak...

--------

A szükség nagy úr, a hopp-kopp kényes egyensúlyát valahogy így tudjuk kordában tartani. :-)

misspony 2010.05.06. 15:16:17

liszt, cukor, olaj (zsír olcsóbb), konzerv, krumpli, hagyma, lekvár (mert gyerekek is vannak) fagyasztott dolgok, tej!!!!, rizs, gríz, lencse, bab, mák, citrom (héja miatt), élesztő, a luxus kategória a zöldség, répa (nincs földünk)

Ezek az én alapjaim, ezekből mindig kell legyen a raktárban. Amikor még ezt sem tudtuk megvenni jöttem vissza dolgozni, mert akkor már mások etettek minket........
A gond az, hogy az egészségünknek ez aztán hosszútávon olyan fakabát, hogy ihaj!

qscgu 2010.05.07. 06:07:46

vegyel szojat, viccesen olcso, es lencset is persze, meg paszulyt. meg fokhagymat, hogy ize is legyen, az ugyis elall. :)

qscgu 2010.05.07. 06:08:09

es az egyik lakotarsam folyton tart itthon nagydobozos paradicsompasztat, gondolom olcsobb, mintha kisebb adagonkent venne, es jol valtoztat valodi etelle olcson osszedobott, krumplis-szojas-ilyesmis kajakat.
süti beállítások módosítása