Ebattákról

Ebattákról, vagyis Imréről aki 1998-ban, Miklósról, aki 2000-ben és Gábor barátról, aki 2008 júniusában született. Az egyik csodabogár, a másik nagyfülű és a harmadik egész egyszerűen egy hős.

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Hozzászólások

  • Szorsa: Szia! Szóval olvastál, nem is tudtam. Bezárt, de meghívóval tudod olvasni továbbra is, csak kell e... (2011.02.19. 16:31) Le a pelenkával
  • ildiko78: Szia a harmadik gyerkőcnél én is meguntam a papírpelust, moshatóra váltottunk ha érdekel szívese... (2011.02.18. 08:24) Le a pelenkával
  • misspony: Hogy én mennyire örülök Nektek!!!!!!!!!! Mikor dolgoztam, naponta jöttem megnézni, vannak-e hírek... (2011.02.14. 10:43) Le a pelenkával
  • tsetten: Szia Rencsi, köszönöm! Szia Orsi, olvastalak, amíg be nem zártál, most is zárva vagy? (2011.02.12. 20:17) Szüléstörténet, Geréb Ágnesnek dedikálva
  • szorsa: Kedves asszonytársam! Nagyon meghatódva olvastam az írásodat! 6 otthonszületett fiú gyermekünk va... (2011.01.26. 12:53) Szüléstörténet, Geréb Ágnesnek dedikálva
  • Utolsó 20
br

Legjobb barátaink az állatok

2009.03.20. 08:00 tsetten

Őrült nő

Címkék: anyu

Tegnap végre megértette velem Csaba, hogy mi a baj velem.

Történik ugyanis, hogy valahogy nem értünk szót. Én meg a világ. Valamelyikünk mindig fáziskésésben van. Valami mindig lemarad,vagy kimarad.

Itt van például a konfliktusom a Nagy Fehér Férfiakkal. Én szeretem egyenrangú partnernek tudni magam, ha terhes vagyok, ha kisgyerekes nő vagyok, azért én dolgoz(nék), résztven(nék) a világban, az életemben. A gyerek, gyerekvállalás az nem egy stigma, kötelezvény a világból való kivonulásra, elsunnyogásra. A Nagy Fehér Férfiak a magamfajta nőket szeretik a játszóterek biztonságosan elzárt kerítései mögött tudni. Utcára nappal, délelőtt 10-11 között, vagy délután 4 és 6 között merészkedjünk, szigorúan cumisüvegekkel és pótpelusokkal felfegyverkezve.

Hogy lettem őrült nő? Minden gyerekemmel folyamatosan dolgoztam. Mert fontos a munkám és a gyerekem. A gyerekek ott voltak velem a terepezéseken, az ilyen olyan interjúkon. Miért ne lennének? Nagyanyám is vitte magával a mezőre a gyerekeit, jól el voltak a kalangya tövibe. Ha társadalmi életet élek, viszem magammal őket, végülis nekik is kell társadalmi élet. Megyünk színházba, kiállításra. Tudnak viselkedni, ameddig tudnak, ha nem viselkednek, akkor nem zavarjuk a többieket.

Már attól eleve őrült nő vagyok, hogy van gyerekem, sőt  nem egy gyerekem van, hanem három. Ezt valahogy nem illik. Nem komilfó.

Itt van például FSZP esete, aki azon röhögött Nagy Fehér Férfi kollégáinkkal és barátainkkal a hátam mögött, hogy biztosan azért született meg Gábor, mert nem ismerem a gumióvszert. Ez a pletyka jött vissza nekem 33-ik életévemben. Gondolkodtam, hogy megmondjam-e nekik, face to face, hogy Gábor egész más indíttatásból jött a világra. Aztán rájöttem, hogy olyan felesleges ez a kommunikáció.

Vagy - emlékeztetett Csaba (szeretettel és megértéssel) -ott van az az eset, amikor egy fontos tárgyalásra kellett mennem, ahol Nagy Fehér Férfiakat kellett volna meggyőzzek arról, hogy legyenek velem szolidárisak, ne tegyék tönkre mindannyiunk számára fontos több éves munkámat. Na és erre a tárgyalásra görkocsolyával mentem. Igen, mert görkorcsolyával sokkal gyorsabban lehet haladni, mint gyalog és sokkal könnyebben lehet parkolni, mint autóval. Na és akkor nekem nem tűnt fel, hogy ilyenkor az ember beszáll a nemi háborúba, komoly kiskosztümöt ölt, és betaktikázza magát a Nagy Fehér Férfi társadalmába. Nem, én bevágtattam a komolytalannak tartott görkocsolyámban a nagyon is komoly érveimmel és ki lettem jól röhögve, és jól le lettem nullázva.

Nem, mintha ez számítana bármit is. Mert a játszótérre száműzött, karanténba zárt, lebutított kurázsikismamik (de utálom ezt a szót, hogy kismami) elsődleges feladata és egyetlen esélye a túlélés. Amit eddig ugye, abszolváltam. Mint ahogy a mellékelt ábra is mutassa:)

 

 

11 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://ebattak.blog.hu/api/trackback/id/tr51013410

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

editéva 2009.03.20. 09:52:46

Én is ettől rettegek. Mármint, hogy ha gyereked van, akkor "csak" anya vagy, és örüljé neki, vágjál jó pofát, legyél kedves, főzzél, fogadjad a babalátogatókat, és kit érdekel a karrier meg ilyen marhaságok? Én ezt nem csak Nagy Fehér Férfiaktól, hanem Nagy Fehér Nőktől is hallom. S hivatkoznak az anyaság felemelő érzésére. Haha. A teherbe esés az első lépés a rabszolgaságba. Ha nem leszel mindenféle értelmekben vett rabszolga, nem lehetsz jó anya, feleség, nő, ember, ebben a sorrendben, és egyáltalán nem is vagy normális. Hanem Őrült nő. Reménykedhetsz, hogy talán majd egyszer 50 körül, a nőies jegyek múlásával komolyan is vesznek.

micka · http://micka.freeblog.hu 2009.03.21. 08:40:36

én azt hiszem, hogy ezek a címkézések azért veszélyesek mert nemcsak a címkéző gondolja komolyan, hanem a címkézett is. és ha azonosulsz a rád aggatott címkével, onnantól válik komollyá a dolog.
ne nézzük már őket Nagy Fehéreknek, mert onnantól van létjogosultságuk.
addig amíg vannak olyanok, akik felvállalják a görkorit és a három gyereket, addig a másik fél a gyengébb, a frusztráltabb. még ha a hatalma nagyobb is.
de mi a cél?

Ingrid 2009.03.21. 09:10:37

Mickával értenék egyet.
Nagyon erős és általánosító a kismamák "ledegradálása". Én szeretem a szót és magát a fogalmat is. Szerettem kismama lenni, szerettem terhes lenni, szerettem itthon lenni a kislányommal és szeretek minden mást is csinálni, nem csak játszótéren ülni, mondókázni és pelenkát cserélni, esetleg bilire szoktatni...
Én úgy vélem ezek szép korszakok, egy igazi nő életének legszebb hónapjai. Úgy érzem, ekkor váltam igazán nővé és most pedig azt, hogy hegyeket tudnék megmozgatni. Gyermekágy letelte óta sokszor járok el itthonról, intézek hivatalos ügyeket és szórakozom is. Mára már nem megy eseményszámba egy színház vagy más esti kiruccanás sem...
Fel sem merül bennem, hogy "lekismamázzanak" (különben is, H már nagylány.) vagy ne vegyenek komolyan.
Ha sikerül elvonatkoztatnod attól, hogy esetleg mások hogyan gondolhatnak rád, akkor képes vagy megáltoztatni a "kismamaképet" is, amit rád aggathatnak.
Szerintem egy görkoris, modern csajnak ez pofonegyszerű ;)
Én sosem gondolok úgy rád, mint egy kismamára... nem is tudom kik ezek a süket Nagy Fehér Férfiak... :D

balettka · http://kovisara.wordpress.com 2009.03.21. 13:52:50

eddigi életem legnagyobb eseménye
a szülés volt. felelős egoistaként
egyetlenegyszer műveltem el.
nem harcolni, élni kell.
a gyerek egy biopajzs
úgyis, akár parkban
legeltetjük, akár
harcmezőn
lobogtatjuk.
vagy csak élünk lazán, élvezettel
a lehetőséggel, hogy ilyen jó
társaságot teremtettünk magunknak.

tsetten 2009.03.21. 14:55:09

Na de mi van akkor, ha se nem legeltetjük, se nem lobogtatjuk? És mi van, ha nem ők a mi társaságunk, hanem mi az övék - ideig óráig. S mint ilyen jólnevelten kéne a gyerekeinkkel viselkedni, valahogy beilleszteni a ritkán laza életünkbe, kielégíteni az igényeit és még épülésére és kedvére is szolgálni.
én is eszondanám, hogy nem kell harcolni, de a pacifizmusomra ritkán jön pacifista válasz.

cucka 2009.03.21. 18:37:37

Fúúú, én most nagyon ellenvéleményen leszek... talán azért, mert még nagyon friss anyuka vagyok, alig másfél éves tapasztalattal a hátam mögött, de én nagyon jól érzem magam ebben a szerepkörben, mármint a megbélyegzett kismama matricával a mellemen. Bár lehet, ez abból is fakad, hogy végig dolgoztam itthonról a várandósságomat, gyakorlatilag mielőtt szülni indultunk, még elküldtem interneten a melómat, majd hazajőve az aligpárnapos Hunor mellől is dolgozni kezdtem. Maradt a kapcsolatom a külvilággal, a munkámmal és összeegyeztettem -hol több, hol kevesebb sikerrel- az anyaságommal.
Amúgy meg, a legnehezebb dolog a klasszikus női szerep: egyszerre légy dolgozó nő, megértő anya, odaadó feleség és a háztartás is csillogjon-villogjon. Én erre képtelen vagyok, valahol mindig elcsúszom. Ezeket a dogmatikus falakat kellene valahogy ledönteni és akkor kevesebb konfliktus lenne a világban.

tsetten 2009.03.21. 22:52:03

Cucka, nyilván nem benned van a hiba, meg nem is bennem. Mert tulképp nagyon is könnyű összeegyeztetni az anyaszerepet, a nem anyaszerepekkel. A probléma ott kezdődik, amikor ezt a könnyen megtalálható harmóniát képviselni és fenntartani kell különböző környezetekben, helyzetekben. Sokszor megkérdőjeleződik, ugyanis.

balettka · http://kovisara.wordpress.com 2009.03.22. 10:07:41

nos, ezek szerint én annyira hozom
a felelős egoista formámat, hogy
macsó körökben alig hitték:
férjezett nő vagyok gyerekkel,
aki még főz is, csókol is.

editéva 2009.03.31. 17:21:52

De mi van akkor, ha tényleg megfogyatkoztak az értelmi képességeim? Ha egyik másodpercről a másikra elfelejtem, hogy milyen szalámit választottam ki az imént. Ha folyamatosan hülyének érzem magam, mert fárad a szemem és ötpercenként halálosan elálmosodom? Hülyeségeket beszélek, nem bírok megjegyezni dolgokat? akkor nem a Nagy Fehérnek van igaza? S amennyi energiám van, illetve nincs, egyszerűen nem hiszem, hogy egyébre is képes lennék, ha megszületett a Kis Fehér, mint a pelenkázására.

tsetten 2009.03.31. 17:23:47

Vannak időszakok, amikor az ember elemei lefáradnak. Ezt el kell fogadni, ezt kell szeretni, nem csak neked, a környezetednek is. Aztán, hatás ellenhatás elv alapján, megsokszorozódnak az energiáid. És hidd el, hogy egy kispuja szááárnyakat aaaad. Esetenként:)
süti beállítások módosítása