Ebattákról

Ebattákról, vagyis Imréről aki 1998-ban, Miklósról, aki 2000-ben és Gábor barátról, aki 2008 júniusában született. Az egyik csodabogár, a másik nagyfülű és a harmadik egész egyszerűen egy hős.

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Hozzászólások

  • Szorsa: Szia! Szóval olvastál, nem is tudtam. Bezárt, de meghívóval tudod olvasni továbbra is, csak kell e... (2011.02.19. 16:31) Le a pelenkával
  • ildiko78: Szia a harmadik gyerkőcnél én is meguntam a papírpelust, moshatóra váltottunk ha érdekel szívese... (2011.02.18. 08:24) Le a pelenkával
  • misspony: Hogy én mennyire örülök Nektek!!!!!!!!!! Mikor dolgoztam, naponta jöttem megnézni, vannak-e hírek... (2011.02.14. 10:43) Le a pelenkával
  • tsetten: Szia Rencsi, köszönöm! Szia Orsi, olvastalak, amíg be nem zártál, most is zárva vagy? (2011.02.12. 20:17) Szüléstörténet, Geréb Ágnesnek dedikálva
  • szorsa: Kedves asszonytársam! Nagyon meghatódva olvastam az írásodat! 6 otthonszületett fiú gyermekünk va... (2011.01.26. 12:53) Szüléstörténet, Geréb Ágnesnek dedikálva
  • Utolsó 20
br

Legjobb barátaink az állatok

2009.09.16. 20:57 tsetten

Igaz mesék

Címkék: imrológia mikisztán

Tomasio kérdezte, hogy miért engedem, hogy az ebatták hiradót nézzenek, és így szembesüljenek a "valóság brutalitásával", és annyira elgondolkodtatott, hogy azt hiszem itt válaszolok.

A híradó, a hírfogyasztás nálunk - szakmai alapon is - mindennapos állandó tevékenység. Az első emlékeim gyerekkoromból híradóhoz köthetők. A Falkland háborúhoz, a Gházai övezethez, a Fényes ösvényhez. Ronald Reagen és Maci Laci, Arafat és Rumcájsz. Valahogy így körvonalazódnak az egykori hősök és antihősök. Az apámmal kötött szerződés úgy szólt, hogy ha én csendben vagyok a híradó alatt, ő is csendben lesz a tévé maci alatt, kölcsönös tiszteletből megnéztük egymás műsorát. És az eredmény az lett, hogy apám is beleélte magát Barba papáékba (mai napig dudorássza, hogy "végre megjött Barba papa") és én is oda figyeltem Chrudinák Alajosra és társaira.

Azóta rájöttem, hogy nincs különösebb különbség a valódi mesék és a fikciós történetek között. Ugyanúgy mesélik őket egymásnak az emberek, ugyanúgy fonódnak egybe az epizódok, térnek vissza motívumok.

Talán a fikcó az mindig veszélyesebb egy kicsit, mindig több mindent enged meg az ember fantáziája, sötétebb a sötét, igaz fényesebb a fényes is.  A mesék befelé visznek, a mindennapok történetei meg kifelé, legalábbis egymás felé. Megtanítanak tájékozódni, térben és időben, odafigyelni történésekre, döntéshelyzeteket értelmezni. Imre és Miki más tudja, mi a demokrácia, mi a diktatúra. Tudják, miféle  hordák a pártok, és miféle trollok a politikusok. Választásokon izgulnak, és elméleteket gyártanak a rosszakról és jókról. És egyáltalán: tudják, hogy nincs se jó, se rossz, hogy a gondolkodás tesz mindent azzá ami. Ezért szeretnek gondolkodni, "hírelni".

Ami a hétköznapok brutalitását illteti: nincs tabu. Sem halál, sem élet nem tabu. De minden információból annyit vesznek magukhoz, amennyit akarnak. Megfigyeltem, hogy azoktól a helyzetektől, amelyekehez nem érzik magukat elég erősnek, elfordulnak. Majd szépen lassan kezdik feldolgozni, beépíteni a fantáziájukba, a kérdéseikbe.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://ebattak.blog.hu/api/trackback/id/tr541387136

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

matusi · http://csoppdodom.freeblog.hu 2009.09.17. 21:16:02

milyen igaz, ez így van!

(bocsánat a tolakodásért)

Ingrid 2009.09.22. 12:12:12

Egészen eddig a bejegyzésig én is úgy gondoltam, hogy felelőtlenség gyerekeknek híradót mutatni, aztán elolvastalak, és felelevenedtek az emlékek! Bizony, mi is sok híradót néztünk, szinte minden este részesei voltunk a világ történéseinek, már csak azért is, mert utána kezdődtek a csodaszép esti mesék!
Bár az is igaz, hogy akkoriban kevésbé kegyetlen képeket mutatott a tévé és nem volt ennyi erőszak, terrorizmus, melegek-hidegek és még sorolhatnám...
A gyermekorvosunk körzetében két pánikbeteg tizenéves kisfiú is van, akik félnek az erőszaktól, félnek kimenni az utcára, elájulnak még attól is, ha történelemórán említenek egy véreskezű uralkodót... A gyerekorvosunk meggyőződése, hogy a tévéhíradó és az újságcímlapok szabad közlési kultúrája is benne van a bűnösök listájában... ugyanakkor a szülőnek is felelőssége van, mert nagyon kevesen ülnek ott a gyerek mellett és beszélik meg ezeket az esetlegesen felmerülő kérdéseket, amit Te is megbeszéltél Imrével.
süti beállítások módosítása