Sokat gondolkodom a saját és az Imre agresszióján (strukturális hasonlóságokat vélek felfedezni, ha csak nem tanulja tőlem intenzíven a viselkedési formákat).
Ami hasonlít:
- nem tudja kommunikálni, hogy mi zavarja, addig tűri, amíg el nem veszti az önuralmát, akkor meg képtelen fegyelmezni magát.
- nem tud konfliktust sem megelőzni, sem kezelni
- az agresszív kommunikációja nélkülöz minden féle konvencionális formát (nem vádol, nem érvel,intonációval pótolja a verbális hiányosságokat, kényszeres ismétlései elhúzódnak)
- agresszív stádiumban az önérdekeire van a legkevésbé tekintettel (értsd: nem kalkulál azzal, hogy mivel jár a kitörés, mit ér el vele stb)
A nyár legtipikusabb ilyen története az volt, amikor a homokozóban felejtette az egyik legkedvencebb bábuját (egy rémlény, akit mindig megsajnál, jellemző). Gergő elárasztotta a homokozót, és az így képződött mocsár elnyelte a figurát. Arra lettem figyelmes, hogy Imre kétségbe esetten dagasztja a sarat és azt hajtogatja, hogy "Jaj, hova tűnt Davy Jones" "Szegény Davy Jones" és jajongott, jajongott, mint egy hanti javasasszony, valami mély finnugor siratóéneket. Képtelen voltam kiszedni a homokból. Szidta Gergőt, de a szidalom minden második mondata Davy Jones siratása volt. Késő estig keringett a homokozó körül. Este lefekvéskor azt mondta, hogy eszébe jutott egy régi baleset, amelynek két gyerek volt az áldozata, és attól fél Davy Jones (a hüvelyknyi, kopott műanyagfigura) is olyan sorsra jut. "Vajon mi lehet vele, kint a sötétben?" - szipogta, és így aludt el. Másnap reggel 7-kor (szombat volt) pizsamájára gumicsizmát húzott, és ment ki tovább keresni a homokba. Délelőtt 10-kor megtalálta a bábut, de még egész nap feszülten hajtogatta, hogy "Szegény, szegény Davy Jones"
Gergő másnap felhívta, hogy bocsánatot kérjen, kis noszogatásra megbocsátott (amúgy nem haragtartó) és utána is rögeszmésen hajtogatta, hogy Davy Jones, szegény Davy Jones.
Egy másik gyerek, mondjam úgy 'normális' gyerek ilyenkor számonkéri a másikon az eseményeket, így vagy úgy megoldja a helyzetet és max 1-2 órán belül maga mögött tudja a történeteket. De Imre nem tudta azt mondani, hogy 'mit csináltál a bábummal?' hanem rögtön elméleteket gyártott az iszapról, a mocsarakról, a sötétség erőiről, beugrottak neki rég látott események, párhuzamokat vont. ilyenket mondott 'tudod, te milyen rossz lehet neki abban a sötét, vizes homokban?'
egészen fura fickó.
kedvelem:)
Hozzászólások